آخرین اخبار
کد مطلب: 124723
لذت گردشي در لردگان/ از آبشار آتشگاه تا چشمه‌هاي معدني
تاریخ انتشار : 1395/12/14 10:26:57
نمایش : 4535
لردگان يکي از زيباترين مناطق کشور است که جاذبه هاي گردشگري بي‌بديلي از جمله درياچه، رودخانه، آبشار، جنگل و... را در دل خود جاي داده وتابستان فرصت مناسبي براي گردش در اين منطقه است.
به گزارش سلام لردگان، چهارمحال و بختياري يکي از استان هاي بکر و خاص درحوزه گردشگري است که داراي نقاط گردشگري دست نخورده و بکر بيشماري است.

در گوشه گوشه اين استان کوهستاني با جاذبه هاي گردشگري روبرو مي شويم که چشم هر بيننده اي را خيره مي کند.

شهرستان لردگان چهارمحال و بختياري يکي از شهرستان هاي زيباي اين استان به شمار مي رود که جاذبه هاي گردشگري بيشماري را در خود جاي داده است.

مرکز اين شهرستان، لردگان در دامنه جنوبي کوه آثار عجم (آس جم) و آب باغ قرار دارد. گرداگرد بلندي هاي اين شهر را جنگل هاي بلوط فرا گرفته که نشان از پوشش جنگلي کل منطقه در گذشته هاي نه چندان دور است.

اين شهرستان به واسطه داشتن آب و هواي گرم تري نسبت به ديگر مناطق استان شاهد رويش درختان جنگلي بلوط است که سرتاسر منطقه را فرا گرفته است.

گردش در جاده هاي جنگلي اين شهرستان و رسيدن به رودخانه هاي ارمند و خرسان که سرچشمه کارون بزرگ هستند از زيباترين گردش هاي گردشگران و مسافران اين منطقه به شمار مي رود.

گردش در کنار رودخانه ها و گذر از روستاهاي تاريخي همراه با استشمام بوي شاليزار هاي منطقه از بهترين خاطرات مسافران اين منطقه به شمار مي رود که لذت سفر به اين منطقه را براي انها چندين برابر کرده است.

لردگان

اين شهرستان جاذبه هاي تاريخي  و گردشگري بسياري دارد که مهمترين، جذاب ترين و زيباترين آنها را مي توان آبشار آتشگاه، حاشيه رودخانه و پل ارمند، جنگل هاي بلوط، چشمه سندگان، پارک جنگلي پروز، چشمه برم، قلعه دشت پاگرد، پارک جنگي چهارطاق، درياچه و پل بارز، حاشيه درياچه سد کارون ۳ و ۴، حاشيه رودخانه منچ و خرسان، امامزاده شهسوار، امامزاده بارز، امامزاده حسن، و دشت سرسبز خانميرزا عنوان کرد.

اين شهرستان حدود ۳۰۰ روستا تاريخي کوچک و بزرگ دارد که بسياري از اين روستا زيبايي هاي خارق العاده اي دارند که مي تواند زمينه اي براي روستا گردي مسافران اين منطقه باشد. منطقه ارمند اين شهرستان يکي از بکرترين مناطق گردشگري اين شهرستان به شمار مي رود که روستاهاي تاريخي در دره اي از جنگل پوشيده از درختان بلوط و وجود رودخانه ارمند قرار دارند.

همچنين در اين منطقه چند چشمه آب معدني گوگردي در کنار رودخانه وجود دارد که به جاذبيت هاي گردشگري منطقه افزوده است.

خريد محصول کشاورزي از داخل مزرعه

يکي از مسافر خوزستاني که به اين منطقه سفر کرده بود  اظهار داشت: چهارمحال و بختياري استاني بسيار زيبا است و شهرستان لردگان اين استان از جاذبيت هاي گردشگري مختلفي برخوردار است.

امير حسين عرب تصريح کرد: سفر به اين منطقه براي خانواده من بسيار لذت بخش بوده است و از ابتداي ورود به اين منطقه تا کنون با جاذبيت هاي گردشگري مختلفي روبرو شده ايم که هر کدام از اين زيبايي ها تاکنون براي خانواده من تازه گي خاص خودش را داشته است.

وي افزود: يکي از زيباترين جاذبيت هاي منطقه براي خانواده من در سفر به ابن منطقه اين بوده است که بسياري از کشاورزان براي فروش محصولات کشاورزي خود اجازه ورود به مسافران به مزارع و چيدن محصول کشاورزي مانند خيار، گوجه و ...  مي دادند و سپس محصول را وزن مي کردند و مي فروختند.

لردگان

وي عنوان کرد: بايد امکانات و خدمات گردشگري در اين منطقه توسعه بيشتري پيدا کند تا زمينه ورود مسافر و گردشگر به اين منطقه بيشتر شود.

لردگان ظرفيت تبديل به يکي از شهرستان گردشگري مهم کشور را دارد

يکي از کارشناسان حوزه گردشگري  اظهار داشت: چهارمحال و بختياري جاذبيت هاي تاريخي و گردشگري بسياري دارد که بسياري از اين جاذبيت هاي در جهان بي همتا هستند.

مژده صفايي عنوان کرد: ناشناخته بودن بسياري از جاذبه هاب گردشگري در استان يک ضعف به شمار مي رود که ضرورت دارد که اين جاذبه ها اطلاع رساني شود.

وي افزود: شهرستان لردگان يکي از زيباترين شهرستان هاي پر جاذبه استان و کشور به شمار مي رود که مي تواند به يکي از شهرستان هاي گردشگري مهم کشور تبديل شود.

اين کارشناس گردشگري عنوان کرد: دردل جنگل هاي گسترده بلوط اين منطقه چشمه و آبشار هاي بسياري وجود دارد که بايد معرفي شوند و ارائه خدمات گردشگري در اين مناطق توسعه يابد.

وي با بيان اينکه ورود مسافر و گردشگر زمينه توسعه منطقه را فراهم مي کند و نقش اصلي در افزايش درآمد مردم منطقه خواهد داشت، تاکيد کرد: يکي از زيباترين آبشار هاي ايران و جهان به عنوان آبشار آتشگاه در اين شهرستان واقع شده است که مي توان از اين منطقه جذاب گردشگري بهره بيشتر گرفت.

مژده صفايي تصريح کرد: رسانه ها نقش مهمي در معرفي استان و نقاط گردشگري استان دارند و بايد در اين زمينه بيشتر کار کنند.

لردگان

روستاگردي از ظرفيت هاي شهرستان لردگان به شمار مي رود

فرماندار لردگان نيز اظهار داشت: بيش از ۷۰۰ نقطه تاريخي و گردشگري در شهرستان لردگان وجود دارد که هر ساله مسافران بسياري را به اين منطقه مي کشاند.

ابوالقاسم کريمي تصريح کرد: روستا گردي يکي از ظرفيت هاي منطقه است که مسافران مي توانند با آداب و رسوم مردم در اين روستا ها آشنا شوند.

وي عنوان کرد: هم اکنون در اين شهرستان يکي از زيباترين آبشار هاي کشور وجود دارد که در يک محيط جنگلي در کنار روستاهاي تاريخي واقع شده است.

فرماندار لردگان با اشاره به اينکه شهرستان لردگان در جنوبي تري منطقه استان واقع شده است، بيان کرد: در اين شهرستان درياچه، جنگل، رودخانه، روستاهاي تاريخي، چشمه هاي بزرگ جوشان و... وجود دارد که ضرورت دارد بيشترين بهره در حوزه گردشگري از اين ظرفيت هاي برده شود.

تابستان فصل تعطيلات و فصل گردشگري است و بسياري از خانواده ها قصد سفر دارند و در حال برنامه ريزي هستند، شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختياري به واسطه اينکه جاذبه هاي گردشگري و بديعي دارد مي توان مقصد گردشگري بسياري از خانواده هاي ايراني قرار گيرد.

اين شهرستان مي تواند مقصد سفر خانواده هايي قرار گيرد که به دنبال ديدن طبيعت دست نخورده هستند قرار گيرد.


 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس